Марія Маркелівна народилася 1890 року в селянській родині там-таки, в Обуховичах(нині-Вишгородський район Київської області).
,,Писати не вміла, ледве виводила своє прізвище. Все життя працювала, за день намолочувала 25 пудів зерна. В 1927—1941 роках працювала у ткацькій артілі в своєму селі, здобула звання стахановки — при «нормі» 2 скатертини виробляла на великому верстаті в 16 ремізок 8. Її чоловік, Іван Потапович, був добрим теслею», - таку інформацію знаходимо про неї в інтернет-джерелах. А тим часом творчий доробок сільської жінки був гідно оцінений на державному рівні. Її роботи не лише презентували народне декоративне мистецтво України на різноманітних виставках, у тому числі й зарубіжних, а й займали призові місця. У 1936 та 1948 роках Марію Пособчук нагородили дипломами 1-го ступеня, а в 1962 році прийняли до Спілки художників СРСР.
Земляки вважали Марію найкращою на ті часи ткалею. Вона вражала небаченими мотивами і надзвичайно складною технікою ткання, а традиційну для Полісся триколірну гаму збагатила «райдугою барвів життя». Вона виготовляла іванківські рушники, ковдри, скатертини, покривала, наволочки, плаття, серветки, сорочки тощо.
Та не менш важливо те, що вона змогла певним чином «висмикнути» дочку Ганну з тенет так званої масової культури, яка у 50-60 роки минулого століття почали оповивати українське суспільство, витісняючи традиційну етніку.
Ось як розповідають про це працівники Іванківської бібліотеки: «…В цей час появились в селі вишивки, зроблені за малюнками та картинами, що продавалися у сільському магазині. Вишивали хрестиком дівчата середньовічні замки, котів у чоботях, лицарів, які схиляються перед дамами, пастушків, які нагадували скоріше панків. Дівчата казали, що лише таке вишивати варто, мовляв, це «посучасному», а народні орнаменти вже застаріли. Тільки баби столітні, ще вишивають подекуди оті стародавні візерунки. А ткати на верстаті, як Ганна, то це вже зовсім вийшло з «моди», вже давно треба бабин верстат у музей старовини передати. Почула Марія Маркелівна, що кажуть дівчата її дочці, та й розстелила перед Ганною рушника. І якось зразу потьмяніли поруч з ним «модні» вишивки з трояндами і маками. Тут у рушнику, було саме життя. Вдивилася Ганна у традиційний поліський рушник, і побачила перебори, які так ласкаво називає мати…»
Вочевидь, неабиякий педагогічний талант від Бога мала ця неграмотна жінка, яка допомогла дочці розкритися творчо, і заслужити визнання, піти далі у народному декоративному мистецтві. Цю рису Марії Маркелівни відзначають дослідники.
«Жінкою-чарівницею, жінкою-майстринею, жінкою-берегинею називають народну художницю України, заслуженого майстра народної творчості України, лауреата Державної премії України ім. Т.Г. Шевченка, члена Спілки художників України, знамениту ткалю Ганну Іванівну Верес. Від матері Марії Маркелівни Пособчук передалася Ганні Іванівні любов до землі і до ткацтва. Майже 10 років Ганна Іванівна очолювала організований за її ініціативою цех ручного ткацтва в с. Обуховичах (1958) – філіал Київського виробничо-художнього об’єднання ім. Т.Г. Шевченка. Її зразки та ескізи рушників, доріжок, наволочок, штор впроваджували в масове виробництво», зазначає старший науковий співробітник НДВ історичного краєзнавства НІЕЗ «Переяслав» Наталія Ревега.