Київська обл. м.Вишгород, вул. Шкільна 58.   
ЗАМОВИТИ ЕКСКУРСІЮ



головна   /  ДЛЯ ВІДВІДУВАЧІВ   /  НОВИНИ   /  Ремесла Київщини /

Ремесла Київщини


📜Доба Київської Русі знаменується розквітом художніх ремесел, серед яких особливе місце займала обробка металів, а зокрема ювелірна справа. Так найцікавішим часом формування ювелірного мистецтва є саме період Київської Русі. Як відомо, за час розвитку цього ремесла слов’яни увібрали в себе арабські, візантійські та норманські художні традиції та мотиви.
🪔Про техніки.
Золоті та срібні прикраси виконувалися у різноманітних техніках. Наприклад, гравірування — один з найпоширеніших методів декоративної обробки металів, що являє собою вирізування певних орнаментів, малюнків та зображень спеціальним інструментом під назвою штихель (стальний різець).
Другий вид – черніння. Чернь, як відомо, це особливий сплав зі срібла, свинцю, міді та сірки у певних пропорціях. Такий сплав товчуть в порошок, змочують спеціальним розчином та покривають ним малюнок на предметі🏺, після чого відправляють предмет у горн для випалу. Таким чином, після випалювання, чернь міцно сплавлюється зі сріблом, створюючи чорний графічний малюнок.
Лиття було також досить поширеним, як і штампування, серед технік. Для виготовлення продукції масового вжитку брали кам’яні форми🪨, а для унікальних виробів вже використовували воскові моделі. За допомогою техніки лиття виготовлялися хороси, панікадила, кацеї та інше.
🔅Скань, філігрань – ажурний або напаяний візерунок, що вироблявся з тонкого мідного, золотого чи срібного дроту. Для розуміння, спочатку кували дріт, або простягали заготівлю через пристосування для волочіння і в результаті чого виходила тонка ювелірна нитка, з якої опісля створювали особливі орнаменти та вироби.
☝️А ось один з найскладніших елементів орнаменту, яким зазвичай доповнювали цю техніку – зернь, яка відома ще з давніх часів та вимагала не тільки професійності ювеліра, а й не малий досвід роботи. Суть техніки полягає у напаювані дрібних золотих, срібних чи платинових кульок, з діаметром до одного міліметра, на готовий візерунок. Завдяки чому він набував ще цікавішої динаміки та виразної гри світлотіні.
#ДізнайсяБільше про інші техніки та різновиди металевих прикрас доби Київської Русі⚔️ вже незабаром у майбутніх дописах рубрики.